Hűha, az olvasók számából látom (nyugi, csak a megtekintések számát látom, azt nem, hogy ki volt az) hogy a melegben inkább mindenki otthon hűsöl és internetezik. Elnézést kérek, hogy mostanában kicsit lehangoló vagyok, kezdek jobban lenni, de vannak még nagyon rossz napok. A nagyon rossz napokon szándékosan nem is írok, illetve ha igen, akkor kiírom magamból a dühömet vagy éppen a szomorúságomat, és azt azonnal törlöm is. Köszönöm a türelmet és a megértést mindenkinek.
Ma megint nekiültem, hogy elvégezzek pár LinkedIn képzést, tanultam is egy órát, de aztán rájöttem, hogy sok értelme valójában jelenleg nincs. Ha árufeltöltő vagy takarítónő lesz belőlem, ahhoz csak nem kell stratégiai vezetés meg agile coaching, legyen ez utóbbi bármi is😁 Viszont kedvenc gondolkodóm, Simon Sinek mondatai az egyik tréningben megragadtak a fejemben. Nem atomfizika, de mivel ez az én elméletem is, örültem neki, hogy a kedvencem is ezt vallja: Ha olyan munkát végzel, amit nem szeretsz, az stressz. Ha olyan munkát végzel, amit szeretsz, az szenvedély. Ilyen egyszerű. Eggyel több ok, hogy még ne vessem el egy lehetséges HR munka gondolatát, hiszen az az otthonom, bár egyre kevesebb reményt látok arra, hogy folytassam a pályámat.
A beadott pályázataim nyomában egyébként továbbra is néma csend van múlt hét óta. Pedig mindegyik hirdetés rám volt írva, minden követelménynek megfelelek, a LinkedIn értékelése szerint több esetben top candidate vagyok, de persze a szokásos 3-5 év gyakorlat volt bennük kívánalomként, azt nyilván nem hozom.
Felháborodva hívott fel szintén állástalan HR-es ismerősöm, hogy nem tudott regisztrálni a HR Fest-re, mert jelenleg nincs munkahelye. A HR Fest - ma van - a jelenlegi legnagyobb HR szakmai rendezvény Magyarországon, amire nagyon érdemes elmenni, rengeteg újdonságot lehet megtanulni és sok emberrel meg lehet ismerkedni, emellett pedig a Lupa Beach-en tartják, ami kimondottan üdítő lett volna. Én is akartam menni, sőt, meg is hívtak, de a regisztrációkor én is lepattantam a felületről a cég neve és a céges e-mail cím mezők kitöltésének hiányában. Próbáltam jegyet venni (HR-eseknek amúgy ingyenes), de úgy meg csak HR szolgáltatók mehetnek (cég neve, céges e-mail cím....). A meghívóm is megpróbált bejuttatni, na de szabály az szabály... Így én sem jutottam el oda. Fura, hogy ilyenkor van minden lehetőség megvonva az embertől, amikor a legnagyobb szüksége lenne rá, mert pont most lenne ideje rá és pont most kéne a networking.
Ugyanígy járok mindig a Develor online programjaival, azokon sem tudok részt venni, mert oda is kell a céges e-mail. Oda viszont lenne "titkos" összeköttetésem, de minden kapcsolati adat a céges e-mailjeim között volt, ami ugye már nem elérhető. Rengeteg kapcsolat veszett el így, nem másoltam bele a telefonomba, így ugrott 10 év kapcsolatrendszere. Tanulság: mindig minden adatot azonnal el kell menteni vagy fel kell írni máshová is vagy folyamatosan menteni kell az Outlook fájlt.....
A közlekedés megoldása még mindig folyamatban. Kedvesemmel és több barátommal is végig beszéltem a lehetőségeket, mint autóbérlés, autóvásárlás (új vagy használt), vagy alkalmanként taxi. A taxi módszer jó, csak persze viszonylag drága. Pedig az én taxis barátom tényleg nem kér sokat (Gödöllőn a fodrászomnál voltam 15e forintért oda-vissza, ami nem sok, bár mondjuk így is ez az életem legdrágább hajfestése volt). De mivel egy bérelt autó akár 300-450 ezer forintba kerül havonta, taxira meg nem költöm el a negyedét sem, amíg rá nem szánom magam az autóvételre. Az autóvétel nagyon nehéz ügy, mert nagyon sok pénz kell hozzá (ugye, hitelre most éppen nem tudok venni munkahely hiányában, pedig úgy nagyon jó lenne), viszont több év munkanélküliséghez is nagyon sok pénz kell, így egyik nap megvenném az autót, másik nap meg nem, attól függ, hogy mi kerekedik felül bennem, a szabad mozgás iránti vágy vagy az anyagi biztonság iránti vágy😃 Egy autó megvétele 1 évvel csökkenti azt az időt, amíg a munkanélküliségemet finanszírozni tudom, és ebbe nem számoltam bele a járulékos költségeket. De amúgy igen, már nagyjából rászántam magam a autóvételre, csak a meleg miatt eltoltam jövő hétre a szalonlátogatást. Így talán elindulhat ez a projekt is. Addig marad a kényszerű karantén😊 Erről jut eszembe, kedden kaptam meg a 2. oltást, tegnap ki is feküdtem tőle (tényleg), de a lényeg, hogy a leendő munkáltatóm megnyugodhat, védett vagyok (vagy nem...).
A fentiekről meg az jut eszembe, hogy ha az ember valahonnan előre tudná mi fog történni, akkor a felmondás kézhezvétele előtti napon kérhetne egy munkáltatói igazolást és máris egyszerűbb lett volna az autófinanszírozás. De mivel nem rendelkezünk a jövőbe látás képességével, ezért mindig pórul járunk. A következő szerződésembe beleíratom, hogy kötelesek legalább 2 nappal előbb értesíteni arról, hogy felmondást fogok kapni, hogy még ezeket a dolgokat el tudjam intézni😉 Lia barátnőm érdekes, de praktikus látásmódja szerint ez nagyon egyszerű, a próbaidő letelte után havonta rutinból kell kérni egy-egy munkáltatói igazolást minden nagyobb bankhoz és ha így tettem volna, akkor most opció lett volna az autólízing. Van benne valami. Talán valami jövőbe látó tréninget kell keresnem a LinkedIn-en😇
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése