Powered By Blogger

2022. augusztus 18., csütörtök

1 hónappal később

A helyzet nem javult sokat, bár azért már határozottan jobban érzem magam. Ez köszönhető annak, hogy találtam magamnak izgalmas önkéntes feladatokat (úgy hívom, hogy szorgalmi feladat😊), meg viszonylag sok emberrel beszéltem és jó sok mindent megtudtam az itteni helyzetről. Mivel itt dolgozom, nem teregetem ki az ügyeket, de 4 dolog mindenképpen említést érdemel. 

Az első ilyen érdekesség az az, hogy a mai napig nem kaptam meg a rosszul elszámolt munkabérem és a jól elszámolt munkabérem különbözetét, pedig a pénzügyi igazgató minden nap 3x ígéri meg, hogy mindjárt utalja. Hogy miért rontották el a bérem? Nos erre van néhány magyarázat:

1) az ügyvezető igazgató július 22-t írta kezdésnek, így csak onnan számoltak el, nem 21-től. Ez amúgy azt is jelenti, hogy nem július 21-től vagyok bejelentve, csak 22-től. Hmmm, OK, mi lesz az extrán ledolgozott napommal?

2) Természetesen nem tudnak a heti 32 órával és a munkarendemmel mit kezdeni. Így papíron napi 6,4 órát kell dolgoznom és azt kell beírni a jelenléti ívbe (9:00-15:44 ebédidővel együtt), de amúgy H-CS dolgozom napi 8 órát. Hmmm.

A második érdekesség, hogy a HR körül elég nagy a gond. A tulajdonos-kislánya-HR igazgatóról annyit lehet tudni, hogy:

1) Valószínűleg kényszerből lett az ami, egész mást szeretne csinálni, csak vélhetőleg nem mer apunak szólni.

2) A másfél év alatt, amíg dolgozott, sikerült  messze alulmúlnia az emberek várakozásait, mindenki hatalmasat csalódott benne, sokan nem szeretnék, ha visszajönne.

3) Olyan gyorsan borult ki és ment el, hogy semmit sem adott át megfelelően, így a HR manager és én csak kapargatjuk össze a morzsákat, ami így lehetetlenné teszi a hatékony munkát. De persze megoldjuk, mi ketten szuperek lennénk együtt. Ez persze egy pillanatra sem jelenti azt, hogy szeretnék itt dolgozni, de ehhez majd jön még egy pont.

A harmadik érdekes pont az az, hogy bár számtalan licence köteles szoftvert használnak, nem akarnak hozzá licenceket venni (hjjja, az pénzbe kerül), így van olyan account, mint például a HR vezetőé, amit sokan használnak. Ez mondjuk némileg megkérdőjelezhető, de cinkesebb az a rész, hogy nekem is használnom kell egy ilyen szoftvert és vagy én is a HR vezetőét használom, vagy elő kell fizetnem rá (havi 3000 Ft, nem a világ, csak az elv). Még sosem dolgoztam olyan helyen, ahol a munkafeltételek és munkaeszközök nincsenek biztosítva. Az egy dolog, hogy én vittem egeret, meg táskát a laptopnak, de például nincs fejhallgatóm, ami egy nyitott légterű irodában, ahol a 1,5 (!!) méteren belül elhelyezett asztaloknál 3-4 fő meetingel (3-4 különböző meetingben) kicsit problémás. Így az online meetingjeimet mindig a home office idejére szervezem, de ettől még hatékony munkáról ilyen környezetben nem beszélhetünk. 

A negyedik pont a legjobb. Azt már talán mondtam, hogy itt a compliance nem erős oldal, mert például munkavédelem az nulla, az ISO tanúsítás azért van, mert a vevők felé jól néz ki, amúgy semmi nyoma a napi életben, no meg a szerződéseket sosem látja jogász. Még jó, hogy én a sok-sok év alatt, amíg a kedvenc jogászommal, Judittal dolgoztam sok tudást és jogászi szemléletmódot felszedtem tőle és tudom némileg jogász szemmel vizslatni a szerződéseket. Ez fontos, mert egy ilyen most átmegy a kezemen és nem akarom, hogy olyat írjanak alá, amibe bárhogy bele lehet kötni. Na, de nem is ez a lényeg. A beszélgetések során felmerült bennem, hogy túl alacsonyak a fizetések. Ez alapot adott egy gyanúnak, amit a HR vezető le is igazolt. Itt bizony szürke gazdaság van, kérem szépen. A bér egy része bejelentve, utalva érkezik, a többi meg, hát az csak úgy kifizetődik valahogy. Ez volt az a pont, ahol majdnem azonnali hatállyal megszüntettem a munkaviszonyomat, több törvényes okom is lenne rá, de egyelőre a fizetés jól jön, hiszen ki tudja mi lesz utána, szóval amíg más visszaélést nem látok, addig maradok a fenekemen. Az azért baj, hogy nekem nagyon éles az erkölcsi iránytűm és a korábbi munkáltatóimnál soha fel nem merült egy ilyen konstrukció. Persze nyugi, velem nem merték megtenni, de akkor is zavar, hogy egy olyan cégnek dolgozom, ami így működik és engem egy ilyen céghez lehet kapcsolni.

Szóval ez még mindig a kulturális sokk nekem. Soha nem gondoltam volna, hogy hiányozni fog a munkavédelem (megőrjít, hogy a tűzszekrény el van torlaszolva több tucat összehajtogatott karton dobozzal, vagy hogy átesek a hosszabbító kábeleken vagy a pénzügyes kutyáján😁), hiányolni fogom az ISO folyamatokat😊 vagy napi 8 órában isteníteni fogom az összes korábbi munkahelyemet, ahol minden megvolt a törvényes, egészséges és hatékony munkavégzéshez, mert ott az emberek voltak a legfontosabbak és valahogy akkor is volt ilyesmire pénz, amikor másra nem. Itt meg állandóan az employer branding fontosságáról van szó, de a valóságban nem történik sok minden. Nincs juttatás (bár sokan kérik), a dolgozói véleményfelmérés van, de senki nem csinál az eredménnyel semmit, bicikli túrát hirdetnek meg, mert az ügyvezetőnek ahhoz van kedve (a többieket nem kell megkérdezni....), aztán lemondják, mert mást tényleg nem érdekel. Nem sorolom tovább. Az emberek azonban itt is csodálatosak, amiért nagyon hálás vagyok. Persze itt is van egy pasi, aki például totálisan ignorál, még bemutatkozásra sem volt szándéka, de tegye, ha ettől van jobban. A többség kedves, lelkes, segítőkész, emiatt igazán szerencsésnek érzem magam.

Amúgy más téren minden rendben, a kert szép és kényelmes, bár a fű szép lassan kiszárad, de még küzdök vele. Kb. 3 kg paradicsom termett, isteni finom, úgyhogy ez lesz jövőre is. Aktívabb vagyok a LinkedIn-en, így lettek új kapcsolataim, még álláslehetőségekről is esett szó új területeken, bár most, hogy beválik az interim szerepkör, lehet, hogy ebben maradok. 





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése